Πέμπτη, 13 Μαΐου 2010

Επαίτες για...ξεπέτες

Περί επαιτών ο λόγος, των ζητιάνων δηλαδή που βρίσκονται παντού: στα φώτα τροχαίας, στα καταστήματα, στα γραφεία, στα σπίτια μας, στες υπεραγορές, παντού.

Παλιά επιάνναν με οι καλοσύνες μου τζαι εβοήθουν τους, εδίουν τους τα ψιλά που είχα μες την πούγκα. Όταν εκατάλαβα όμως περί τίνος πρόκειται έκοψα το σπορ. Δεν βοηθώ ΚΑΝΕΝΑ πλέον. Λεφτά διώ μόνο στο Ραδιομαραθώνιο, στην Πορεία Χριστοδούλας τζαι στο Κάνε μια ευχή. Αφ' ενός γιατί έχουν να κάμουν με μωρά (κάτι που αγγίζει ευαίσθητα σημεία της ψυshής μου) και αφ' εταίρου γιατί έχουν να κάμουν με τον καρκίνο, μιαν αρρώστια διόλου άγνωστη στο οικογενειακό μου περιβάλλον.

Αγνοώντας ούλλους τούτους τους ζητιάνους στους δρόμους ξέρω ότι μπορεί να αδικώ τζαι κάποιους που όντως έχουν κάποιο πρόβλημα τζαι δεν έχουν άλλην επιλογή. Συγχωράτε με όλοι εσείς. Απλά "όποιος καεί στο χυλό, φυσάει και το γιαούρτι" που λέει και μια παροιμία. Τζαι νιώθω ήσυχος με τη συνείδηση μου. Βοηθώ με άλλον τρόπο συνανθρώπους μου που ξέρω ότι έχουν ανάγκη αλλά έννεν τούτο το θέμα μου...το θέμα μου είναι τούτοι οι επαίτες. Οι δήθεν άρρωστοι, οι δήθεν γενικώς.

Παραθέτω 3 χαρακτηριστικά περιστατικά για να καταλάβετε ότι όντος τούτοι ούλλοι είναι ένα άρτια οργανωμένο (εισαγώμενο) κύκλωμα επαγγελματιών της τράμπας:

Περιστατικό 1
Τα γραφεία της εταιρίας που εδούλευκα προηγουμένως ήταν μες την Στασικράτους στη Λευκωσία, μιαν που τες πιο ακριβές (αν όχι η πιο ακριβή) οδούς της πόλης. Κρατείστε τούντο δεδομένο, εννα μας χρειαστεί πάρακατω.
Είμαι που λέτε στο ΓΣΖ πριν χρόνια για να παρακολουθήσω την ομάδα μου. Στο ημίχρονο θωρώ έναν τύπο που εκαλαμάριζε τζιόλας να περπατά ανάμεσα στους θεατές κρατώντας το -κλασσικό πλέον- φάϊλ με τα ιατρικά πιστοποιητικά τα οποία αποδείκνυαν ότι πάσχει που κάποια σοβαρή ασθένεια. Συγκεκριμένα ο τύπος τούτος επαναλάμβαννε μας συνεχώς (περπατώντας ανάμεσα στους θεατές και απλώνοντας ένα κουτί που εκράταν για ελεημοσύνη) ότι έshει όγκο στον εγκέφαλο τζαι ότι οι γιατροί εδώκαν του μερικούς μήνες ζωής τζαι ότι πρέπει επειγόντως να πάει στην Αμερική σε εξειδικευμένω ιατρικό κέντρο για εγχείριση. Τζαι ότι τα έξοδα εν πάρα πολλά, τζαι το κράτος εν τον βοηθά τζαι ζητά τη βοήθεια μας κλπ κλπ. Τζαι εκατέληγε με τη φράση "και καλή επιτυχία στην ομάδα σας". Ήβρα το πολλά αστείο τούντο τελευταίο, κυρίως μετά που τον είδα να πηέννει τζαι στους οπαδούς της αντίπαλης ομάδας τζαι να τους εύχεται ακριβώς το ίδιο. Τον τύπο τούτο τον συγκεκριμένο (τον οποίο φυσικά αγνόησα) είδα τον άλλες 3 φορές. Στο ίδιο γήπεδο. Να κρατά τα ίδια χαρτιά. Να λαλεί τα ίδια πράματα (πάνω-κάτω). Σημειωτέον ότι που την πρώτη φορά που τον είδα στο γήπεδο ώς την τελευταία είχαν περάσει 2 χρόνια και κάτι (οι λίγοι μήνες ζωής που λέγαμε...)
Όταν επήεννα δουλειά τότε επαρκάρισκα κάπου στο μέσο της Στασικράτους οπόταν εν εδιέσχιζα περπατητός όλη την οδό. Μιαν ημέρα έτυχε να παρκάρω πιο μακρυά τζαι επήα γραφείο περπατητός. Περπατώντας, λλίον πριν το γραφείο έππεσε το μμάτι μου στον τύπο τούτο. Γυρίζω σε ένα κατάστημα (έκλεισεν τωρά) τζαι ήταν τζιαμέ τζαι εκάθετουν! Τζαι εν ήταν πελάτης, ήταν ο ιδιοκτήτης του καταστήματος! Είδα τον να μιλά με πελάτες τζαι ερώτησα τζαι επιβεβαιώσαν μου γείτονες ότι τζίνος ήταν ο ιδιοκτήτης του καταστήματος. Ιδιοκτήτης καταστήματος στη Στασικράτους ο κύριος!

Περιστατικό 2
Έβλεπα τακτικά ένα τύπο έξω που το στρατόπεδο του Παρισινού στη Λευκωσία καθοδόν προς την Άλφαμεγα που κάμνω τα ψώνια μου. Ο τύπος τούτος ήταν πάντα αξιούριστος, καταχάλης, με shισμένα ρούχα τζαι έδειχνεν ότι έshει πρόβλημα με τα πόθκια του. Το έναν του πόδιν μάλιστα εζάωννεν το τόσον πολλά που αντί να πατά η πατούσα του στο έδαφος, επάταν το πλευρόν του ποθκιού. Τζαι εννοείται ότι εκούτσευκεν τζαι επήεννεν ζάου-ζάου κρατώντας έναν καππελλίν για να του βάλλουν οι περαστικοί τον οβολόν τους. Μιαν μέρα ήμουν σταματημένος πας τα φώτα τζιαμέ τζαι τούτος ήταν πας τη στάση του λεοφωρείου τζαι εκάθετουν (εξεκουράζετουν μάλλον πόσες ώρες να "κουτσεύκει" μες το λάλλαρο...). Σε κάποια φάση εσηκώστηκεν που τη στάση τζαι ήρτεν κούτσα-κούτσα ως τη διαχωριστική νησίδα. Το μμάτιν μου όμως επρόσεξεν ότι περπατώντας (παρόλον που εκούτσευκεν) επατούσεν ΤΖΑΙ ΤΑ ΔΥΟ πέλματα του στο έδαφος. Μόλις έφκηκεν πας τη νησίδα, αμέσως το έναν πόδι εζάωσεν το τζαι άρκεψεν να πατά με το πλευρόν. Α πουλλούιν μου! λαλώ πουμέσα μου...
Δεν ήταν μόνον τούτον όμως! Τον συγκεκριμένο τύπο (όλως παραδόξως έshει τζαιρόν να τον δω, μάλλον εμετακόμισε τζαι τούτος) είδα τον ΔΥΟ φορές στο Σταυρού στο Λευκωσία, απόγευμα να είναι λουμένος κοκκετταρισμένος, ξιουρισμένος (εκτός που το μουστάτζιν που είshεν) τζαι να ΠΕΡΠΑΤΑ ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΑΤΑ στα καταστήματα.

Περιστατικό 3
Είμασταν με τη γυναίκα μου τζαι την κόρη σε μιαν εκκλησία. Είshεν έρτει μια εικόνα που το εξωτερικό τζαι εν πάσει περιπτώσει επήαμεν για να προσκυνήσουμεν. Κόσμος πολλής, παναϋριν βασικά η φάση. Η ουρά ήταν πολλά μεγάλη. Εσταθήκαμεν στην ουρά για να μπούμε μέσα να προσκυνήσουμε. Σε κάποια φάση θωρούμεν μιαν τύπισσα μαυριδερή που εκράταν ένα δίσκο τζαι εζητιάνευκεν. Μέσα σε διάστημα 5 λεπτών (τόσον άντεξεν η κόρη πριν να δυσπιρκάσει τζαι να αναγκαστούμεν να φύουμεν) ακούσαμεν τον εξής μονόλογο που τη ζητιάνα (σε διάστημα ΠΕΝΤΕ ΛΕΠΤΩΝ επαναλαμβάνω):

- "Βοηθήστε με καλοί μου άνθρωποι κι είμαι νέα γυναίκα 35 χρονών (άσχετον ότι εφαίνετουν 45) κι έχω σοβαρό πρόβλημα υγείας. Πρέπει να πάω στην Αγγλία σε 1 μήνα για να κάνω εγχείρηση και χρειάζομαι οικονομική βοήθεια..."

ύστερα που μισό λεπτό:

- "Βοηθήστε με καλοί μου άνθρωποι κι είμαι νέα γυναίκα 35 χρονών κι έχω σοβαρό πρόβλημα υγείας. Πρέπει να πάω στην Αγγλία σε 2 μήνες για να κάνω εγχείρηση και χρειάζομαι οικονομική βοήθεια..."

ύστερα που αλλό κανένα λεπτό:

- "Βοηθήστε με καλοί μου άνθρωποι κι έχω σοβαρό πρόβλημα υγείας. Πρέπει να πάω στην Γερμανία σε 3 μήνες για να κάνω εγχείρηση και χρειάζομαι οικονομική βοήθεια..."

Έχω τζι άλλα παραδείγματα αλλά ας μεν μακρυγορήσω άλλο, το νόημαν επιάσετε το άλλωστε. Μεν πέφτετε στην παγίδα τούτων τον απατεώνων. Όσοι έχουν πραγματικά πρόβλημα, έχουν την αξιοπρέπεια τζαι τη τσίππα που χρειάζεται για να μεν ζητιανεύκουν. Τζαι trust me όποιος έshει όγκο στον εγκέφαλο τζαι εν χα χα να αποδημήσει εις Κύριον, το τελευταίον πράμα που εννα σκεφτεί είναι να κάμει laminate τα πιστοποιητικά του νοσοκομείου τζαι να τα περιφέρει στες κερκίδς των γήπεδων!

25 σχόλια:

  1. αν σου πω πως εμέναν η ζητιάνα του εχαμπολ 3 (γιατί υποψιάζουμε πια ενει) εστάθηκεν ουρά στον γάμο μου τζε όταν έφτασεν κοντά μου (ΝΑΙ ΗΜΟΥΝ Η ΝΥΦΗ, ΗΤΑΝ Ο ΓΑΜΟΣ ΜΟΥ!!!!, ΦΑΝΤΑΣΤΟΥ ΣΚΗΝΙΚΟ) άπλωσε το σιέρι της να της δώσουμε λεφτά!!! σόρρυ κυρία μου, εν μου αρτήρησε κανένα φακελάκι!!! ΑΤΕ, ΕΘΥΜΗΘΗΚΑ ΤΟ ΤΩΡΑ ΤΖΕ ΕΝΕΥΡΙΑΣΑ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έν σοβαρομιλάς!!!!! Όι λαομόν λαλώ σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. εντάξει εγώ είαμι που την άλλη μερκά της κατάστασης! μερικοί εν πελάτες τζαι έρκουντε τζαι πληρώνουν πάντα με σελίνια (αφού εν σελίνια που τους διά ο κόσμος) τζαι ύστερα παν στα apts τους. έσιει που ξέω τζαι που μινήσκουν. Κάποτε έρκουντε απλά να αλλάξουν τα ψηλά τους.

    Τζαι κάτι άσχετο ρε invictus, μάλλον είμαστε με την ίδια ομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @aspromavro
    Αν είσαι Αεκτζής, είμαστεν με την ίδια ομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Invictus εγώ μια φορά μιας συγκεκριμένης που γυρίζει μες την Λευκωσία ρακένδυτη, όταν ήρτε κοντά μου στο καφέ που έτρωα κι είπε μου ότι πεινά (εδώσαμεν της πολλά λεφτά τούτα ούλλα τα χρόνια), έπιασα το καλαθάκι με τα ψωμάκια κι επρόσφερα της. Εζήτησε μου λεφτά γιατί προτιμά να γοράσει σουβλάκια είπε!!!
    Μια άλλη που πάλε γυρίζει τα καφέ κι εδώσαμεν της και τούτης καμπόσα και στο πανεπιστήμιο και στα καφέ, μια μέρα που εν της εδώσαμε εξητίμασε μας κι έβαλε μας κατάρα!!
    Α, κυπραίες και οι δυο.

    She demon,
    Εν σοβαρομιλάς!!! Έλεος!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλά ρε αφού όχι μόνο δεν πεινούν αλλά είναι και ευκατάστατοι(ιδιοκτήτης καταστήματος στασικράτους), πως και ζητιανεύουν? Εν αντρέπουνται? Οξά εν καινούργιο βίτσιο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Εγώ άκουσα ότι έσιει κύκλωμα που την Ελλάδα, ότι έρκουνται με πλοία, με αεροπλάνα ούλλοι μαζίν, συναντιούνται, συζητούν, θκιαμοιράζουν περιοχές τζαι ξαπολούνται... Τζαι ξανασυναντιούνται να θκιαμοιράσουν τα κέρδη τους τζαι να μας περιπαίξουν.

    Επροσέξετε πως ούλλοι κουτσεύκουν με τον ίδιον ακριβώς τρόπο? Τζαι σούζουν σιέρκα, κκελλέν?? Είμαι σίουρη εκπαιδεύκουν τους!!!!!

    Γι αυτόν είπα ότι σε όσους καλαμαρίζουν δεν θα διώ. Ή το πολλύν πολλύν να τους δώκω κανένα πισκόττο που έχω πάντα μες το αυτοκίνητο τζαι στη δουλειά. Στους Κυπραίους επίσης πισκόττο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @Rain
    Εκατάλαβα για ποιές λαλείς. Η μια εν συνήθως μες τη Λήδρας. Η άλλη εν μια που μοιάζει με τσιγγάνα; Επειδή ξέρω τζαι γω μια που βάλλει τζαι κατάρες

    @Ανώνυμε
    Έννεν βίτσιο. Εν μια πολλά καλά οργανωμένη σπείρα απατεώνων που γυρίζει την Κύπρο τζαι μαζεύκει λεφτά. Αλλάσσουν τζαι πόλεις κάθε λλίο τζαιρό αλλά τζαι σημείο "δράσης" για να ξεγελούν τον κόσμο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αμάναμουμάναμου!!

    Ιδέα!! Να ξεκινήσουμε καμπάνια να τους διούμεν ούλλοι πισκόττα! Να σπάσουν τα νεύρα τους όσους περιπαίζουν τζαι να μας παρετήσουν!!

    Everyone in favor say AYE!!
    Να κάμω τζαι ποστ να οργανωθούμε :D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @Neerie
    πισκόττον μόρνιγκ κκόφι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αυτοί που πραγματικά έχουν ανάγκη δεν γυρίζουν τους δρόμους με το χέρι ανοικτό. Πάντως το να προσφέρουμε υλική βοήθεια παρά χρήματα μπορεί να είναι η καλύτερη λύση. Αυτός που έχει ανάγκη πραγματική θα τα πάρει, οι ψεύτες θα ζητήσουν χρήματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @Mana
    "Πάντως το να προσφέρουμε υλική βοήθεια παρά χρήματα μπορεί να είναι η καλύτερη λύση. Αυτός που έχει ανάγκη πραγματική θα τα πάρει, οι ψεύτες θα ζητήσουν χρήματα."

    Αυτό ακριβώς. Εγώ δίνω ρούχα, παπούτσια, παιχνίδια κλπ στον Ερυθρό Σταυρό γιατί ξέρω ότι πάνε σε άτομα που έχουν ανάγκη κι όχι απατεώνες (ξ)επαίτες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Εγώ που τζιαμέ που ρέσσω τζιαι θωρώ τους, τηλεφωνώ στην γραμμήν του πολίτη, έρκουνται τζιαι θκιώγνουν τους! Άμμα ρε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Εσιεις δίκιο ειδικά στην τελευταία παράγραφο συμφωνώ απόλυτα. Αλλά τα ευλοημένα άμα βρεθεί κανένας μπροστά μου τζιαι έσιει τζιαι τζιήνο το περίλυπο ύφος εν μπορώ νιώθω άσιημα να μεν δώσω τίποτε. Απατεώνας ξιαπατεώνας νομίζω εν η πράξη που μετρά. Ο καθένας έτσι εννα κριθεί εξάλλου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Την προηγουμενη βδομαδα ενω ημουν στον προαστιακο ακουσα απο πισω μου ακορντεον και ενα παιδακι ηρθε διπλα μου με το γνωστο "κουππουην", δεν ειχα οντως καθολου ψιλα(αλλιως θα της εδινα)και ενιωθα και τυψεις τρομαρα μου κιολας που δεν ειχα.Στην επομενη σταση κατεβαινα οπως και το κοριτσακι με την αδελφη της(υποθετω)η οποια εκτος απο ακορντεον κρατουσε ενα κινητο τελευταιας τεχνολογιας(το λιγοτερο 500ευρω) και μιλουσε.Εμεινα μαλακας!Τουλαχιστον ας μην μας δουλευουν μες τα μουτρα μας γμτ.
    Προσωπικα πλεον στο δρομο δινω μονο σε γιαγιαδες και σε ναρκομανεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. @Itsmylife
    Πέμας το νούμερον φίλε να το έχουμεν για ώραν ανάγκης!

    @Αχάπαρη
    Σωστό τούτο που λαλείς ότι εν η πράξη που μετρά. Εν προτιμότερο όμως η πράξη σου να πιάσει τόπο...να βοηθήσεις δηλαδή κάποιο/κάποια που πραγματικά έχει ανάγκη. Αρκεί που σε κάνει να νιώθεις εσύ ήσυχη με τον εαυτό σου πάντως

    @Ανώνυμε (1:10 μ.μ.)
    Φίλε/φίλη σε γιαγιάδες να το καταλάβω (αν και όπως είπα και πριν είμαι πολύ επιφυλακτικός πλέον) αλλά και σε ναρκομανείς; Τί νομίζεις ότι θα τα κάνει τα λεφτά ο ναρκομανής;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ego 3ero istoria me tiflo pu tou evalame selinia k leei dexoumaste tze xartonomismata!

    episis eshi ena pu girizei tze 8eli ena selini, oti na ne en i kouventa tou tuti...ala toutos eshei polikatikies oloklires ktismenes pu to ena selini!

    episis exi ena vovo pu girizei pale me mia tampeloua pola gnostos ala etixe m na t akouso tin idia mera pu t edoka lefta k na paourizei opos to isteriko!EPIAME ta ixli ixli mou pu epesa koroido!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @nekat0meni
    Εν σου έτυχε αλόπως να έρτει "κωφάλαλος" (άντρας) στο τραπέζι που τρώεις να σου αφήκει την (κλασσική) καρτούα με το πουλουκκούϊ τζαι να θκιεβάζεις τα χιλιοειπωμένα "...είμαι κωφάλαλος μπλα μπλα μπλα..." πας την καρτούα τζαι πουκάτω να γράφει για όνομα ΑΦΡΟΔΙΤΗ!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Εγιώ έκοψα τα που τζαιρό τούτα αλλ επίσης μια φορα στην κληματαριά είδα ένα τύπο να ζηδκιανεύκει με παπουτσούι ΝΙΚΕ, παντελονούι Ντίζελ τζαι δερματινο σακκάκι κοκετταρισμένος. Καποτε κάτι τέδκοια κάμνουν σε να χάνει τζαι τες όποιες ευαισθησίες έσιεις τζαι την οποιαδήποτε εμπιστοσύνη. Τζαι κάτι άλλο: Είμαι υπέρ της πορείας Χριστοδούλας τζαι του Ραδιομαραθωνίου αλλά ρε παιδκιά να είναι οι μιτσιοί του γυμνασίου τζαι του λυκείου μες στα καυσαέρια ούλλη μέρα εν το βρίσκεται νάκκον ανθυγειινό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. @Κύων ποιμενικέ
    Έshεις δίκαιο σε τούτο που λαλείς με τους μητσιούς που εν μες τους δρόμους. Κάποτε σκέφτουμαι το τζι εγώ. Αντί να τους έχουν να στέκουν ούλλη μέρα μες τους δρόμους εν θα ήταν πιο πρακτικό να τους χωρίσουν σε ομάδες τζαι να κάμουν τον έρανο door-to-door στες γειτονιές;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Στην Ελλάδα το κύκλωμα λειτουργεί εδώ και πολλά χρόνια. Έχω δει τρελα πράγματα στο ΚΤΕΛ Κηφισσού, καθώς και στην επαρχιακή πόλη που σπούδαζα, στα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας.
    Απλά εμυριστίκαν λίρες και αθώους και είπαν να κάνουν και εδώ την αρπαχτή τους.
    Εντωμεταξύ η τύπισσα που γυρίζει στη Λήδρας στόλισε κανονικότατα υπεύθυνο καφετέριας επειδή της είπε να φύγει διότι ενοχλεί τους πελάτες του. Τέτοιο θράσος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Oλοι μου κανουν την ιδια ερωτηση :)
    Ξερω για πιο σκοπο τα θελει(ισως και να φαει αφου οι περισσοτεροι ειναι αστεγοι)και δεν θεωρω οτι του κανω κακο.
    Με το να μην του δωσω 1-2 ευρω δεν τον βοηθαω να τα κοψει και ξερω οτι αν δεν μαζεψει λεφτα θα βρει αλλο τροπο πχ να κλεψει και ισως να πεθανει χωρις τη δοση του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Όπως τζςαι εσύ εν δκιώ ποττέ μπακκίραν εις τέθκοιους "ζηθκιάνους" γιατί εις την εποχήν που ζςούμεν ο ζητάς (ο επαίτης) εγίνειν επάγγελμαν τζςαι όπως διαπιστώννω που τα κυκλώματα των μεταναστών εκατάντησεν τζςαι γρουσή επιχειρηματική ευκαιρία!!!

    Ζήτω η Ε.Ε.!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. @Κυπριακόφωνος
    Πουλούν μας τζαι γοράζουν μας τούτοι φίλε μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Invictus
    Μάλλον κατάλαβες για ποιες λαλώ! Ρακένδυτες, η μια παχουλή η άλλη λεπτή. Μιάζουν και οι δυο με τσιγγάνους (άντρες) και γυρίζουν τα καφέ κυρίως. Η λεπτή μάλιστα τα χριστούγεννα κρατά και κασετόφωνο με τραγούδια. Αλλά οι κατάρες, κατάρες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...