Πέμπτη, 20 Οκτωβρίου 2011

ΤΕΧ - Κουτσοδούλια (μέρος 1ο)

Παράλληλα με το κτίσιμο του σπιθκιού, επροκύψαν τζαι κάποια "κουτσοδούλια", που είχαν να κάμουν κυρίως με το υφιστάμενο σπίτι τζαι την αυλή. Συνεπώς, εθέλαμεν μάστρον/μαστόρους για να μας κάμουν τούντα "κουτσοδούλια". Ήταν πολλά συγκεκριμένα τα πράματα που εθέλαμεν να γινούν, έκαμα μια λίστα με τες δουλειές που εθέλαμεν να γινούν τζαι αρκέψαμεν το ψάξιμο για τον κατάλληλο (λέμε τώρα) εργολάβο. Τα "κουτσοδούλια" επεριλαμβάναν μεταξύ άλλων τα εξής:

  • Ξημπάρρωμαν μιας σειράς που "κυπαρισσάκια" τζαι χτίσιμο τοίχου στη θέση τους
  • Ξημπάρρωμαν των τσιμεντόπλακων στο driveway τζαι εφαρμογή νέων κεραμικών
  • Εφαρμογή κεραμικών στο γκαράζ
  • Ξήλωμαν υφιστάμενης σκυβαλαποθήκης τζαι χτίσιμο καινούριας σε άλλο σημείο
  • Εφαρμογή κεραμικών σε βεράντες με υφιστάμενα μαρμαράκια
  • Μόνωση ταβανιών υφιστάμενων στεγασμένων βεράντων
  • Επιδιόρθωση περιτοιχίσματος κήπου τζαι μόνωση (έφκαρμαν του χώματος δηλαδή, εφαρμογή μόνωσης τζαι επανατοποθέτηση του χώματος πίσω στη θέση του)
  • Μπροστινό περιτοίχισμα

Η διαδικασία επιλογής του "μάστρου"

* η (αρνητική) διαφήμιση είναι μια κοινωνική προσφορά του μπλόγκ. Οι "μαστόροι" την κέρδισαν επάξια με την ανυποθεθκιάν τους.

Ποιού να πούμεν...ποιού να πούμεν...ήρτεν μου στον νουν μια συγκεκριμένη "πολυτεχνική" εταιρία, ας την ονομάσουμε ALPHA. Το διαφημιστικό φυλλάδιο τους εν ξεκάθαρο: κάμνουμεν ό,τι θέλετε, χτισίματα, ηλεκτρολογικά, πελεκανικά, υδραυλικά, 24ωρη εξυπηρέτηση. Πόμπα πράμαν! Φέρτο τηλέφωνον δα!

Πιάννω τηλέφωνον που λες, μιλώ με τον υπεύθυνον. Εξηγώ του τί θέλουμεν τζαι ζητώ του να κανονίσουμε ένα ραντεβού να έρτει να δει που κοντά τί θέλουμεν να κάμουμεν, να μετρήσει κλπ τζαι να μας δώκει μιαν προσφορά. Λαλεί μου ΟΚ αλλά ρωτά με παραπάνω λεπτομέρειες για το τί θέλουμεν. Λαλώ του αναλυτικά τζαι λαλεί μου ότι θα με ειδοποιήσει για νάρτει επιτόπου. Τέλεια, τωρά απλά καρτερούμεν τηλεφώνημα. 12 μέρες κι ούτε ένα τηλεφώνημα όμως. Ρε πιάννω τηλέφωνο το μάστρο, την μιαν εν απαντά, την άλλην εν σε πελάτη, τελικά λαλεί μου ότι εν έτοιμη η προσφορά αλλά εν την έshει μαζί του, εν στο γραφείο στη γραμματέα του τζαι ποννα σχολάσει τζαι να πάει γραφείο εννα την πιάσει τζαι νάρτει να την φέρει. Νυχτώννει, με φωνήν με ακρόασην. Την επομένην πιάννω τηλέφωνο στο γραφείο της εταιρίας. Μιλώ με τη γραμματέα του τζαι ζητώ της να μου στείλει με φαξ την προσφορά να φτυχούμεν. "Μα ποιάν προσφοράν;" ρωτά με απορημένη. "Για το τάδε θέμα, το τάδε όνομα..." εξηγώ της εγώ. Άνευ χαπαρίου η γραμματέας. Αντιλαμβάνεσαι ότι το πράμαν άρκεψεν να βρωμεί. Τζαι εγίνηκεν φτώμαν λέshην όταν επικοινώνησα εκ νέου με τον "μάστρον". Ο οποίος μάστρος έδωκεν μου την εξής απάντηση: "Εμίλησα με το συναίτερο μου τζαι αποφασίσαμεν να μεν πιάσουμε τη δουλειά...". Μετά που εξεπέρασα το ύφος του τζυρού του στρούφου του Αρκά, ερώτησα τον "καλάν, τζαι γιατί εν με ενημέρωσες τόσον τζαιρόν να ξέρω να γυρευτώ αλλού;". Έφηκεν με με την απορία.

Back to the search...

Βρίσκω μες σε μιαν μάτσαν διαφημιστικά που ήταν στο γραμματοκιβώτιο, ένα διαφημιστικό φυλλάδιο για κάποιον που κάμνει "χτίσματα και κουτσοδούλια παντός είδους, Χριστάκης". Απλό, λιτό κι απέριττο το διαφημιστικό, με το τηλέφωνο του Χριστάκη πουκάτω. Τηλεφωνώ του Χριστάκη τζαι κλείουμεν ραντεβού νάρτει επιτ όπου να μιλήσουμεν. Έρκεται ο Χριστάκης με έναν Μερσεντές. "Όππα!" λαλώ πουμέσα μου..."επιάστηκεν καλά ο Χριστάκης, άε!"

[Ι=Invictus, Χ=Χριστάκης]

Ι: Γειά σου κύριε Χριστάκη, κόπιασε
Χ: Γειά σου φίλε μου
Ι: Λοιπόν, έχω τα γραμ...
Χ: Εεεε...να κάμω έναν τσιάρον πρώτα επιτρέπεις μου; Τζι ύστερα να δούμεν τες δουλειές...
Ι: Κάμε καλό...

[άφτει το τσιάρον υπ' αριθμόν 1]

Χ: Τζαι που λες κύριε Invictus μου εγώ εν τζαι δουλεύκω με υπαλλήλους, ό,τι κάμω κάμνω το μόνος μου!
Ι: Τζαι προλαβαίνεις τα; Έννεν σκόρσο;
Χ: Παλιά είχα κάτι υπαλλήλους ξένους αλλά ξέρεις...επειδή παραπάνω εν μες το χωρκόν που δουλεύκω εν τζαι μπόρω να έχω τον έναν τζαι τον άλλον να παέννει τζαι να καρφώννει πως εν έχουν άδειαν οι ξένοι μου...
Ι: Εδούλευκες με παράνομους δηλαδή;
Χ: Ε ολάν παράνομους...ξέρεις ήνταλος πάει το πράμαν...
Ι: ...
Χ: Τζι έτσι είπα παρά να έχω τον έναν τζαι τον άλλον πας τη κκελλέ μου, να δουλεύκω μόνος μου!
Ι: Μάλιστα...

[άφτει το τσιάρον υπ' αριθμόν 2]

enter ακατάπαυστη πάρλα εκ μέρους του κύριου Χριστάκη. Μεταξύ άλλων εμιλήσαμεν για την καταγωγή μας, για μάππαν, για το κυπριακό (ας πούμεν σήριουσλι) και για άλλα ενδιαφέροντα θέματα. Για οτιδήποτε εκτός που τον λόγο για τον οποίον τον έφερα εν πάσει περιπτώσει. Τελειώννει τζαι το δεύτερον τσιάρον τζαι επιτέλους σηκώννεται πάνω να πάμεν γυρόν να του δείξω τί θέλουμεν. Πιάννει τζαι το δεφτέριν του να σημειώννει. Πάμεν γυρόν, δείχνω του, εξηγώ του, πιάννει σημειώσεις. Επιστρέφουμεν στο αρχικό σημείο.

Χ: Εννα πρέπει να μετρήσω για να σου δώκω σωστήν προσφοράν
Ι: Ε ναι, να μετρήσεις!
Χ: Να κάμω έναν τσιάρον τζαι να τα μετρήσω...

[άφτει το τσιάρον υπ' αριθμόν 3]

Κάπου δαμέ απόρριψα τον αλλά εν του είπα τίποτε. Τζαι επίσης εδημιουργήθηκε μου τζαι η απορία του πότε προλαβαίνει τζαι δουλεύκει. Εκτός τζι αν ξαπολά μέσα-μέσα τον αναπτήρα. To cut a long story short, μετά τον τσιάρον υπ' αριθμόν 3, άρκεψεν το μέτρημα, κατά τη διάρκεια του οποίου, άψεν τζαι τον τσιάρον υπ' αριθμόν 4.  2-3 μέρες μετά, ήρτεν μας ταχυδρομικώς ένας φάκελλος με την ανορθόγραφη χειρόγραφη προσφορά του Χριστάκη. Ακριβούτσικος.

Back to the search...

Επιστρέφοντας μιαν μέρα που τη δουλειά, σταματώ σε φώτα τροχαίας. Μπροστά μου ακριβώς, εν σταματημένο ένα βαν μιας εταιρίας που κάμνει "ανακαινίσεις τζαι κουτσοδούλια". Το όνομαν της εταιρίας εθύμισεν μου την σιοκολάταν την Hi-Luck τζαι ήρτεν στον νουν μου τζαι τζίνη η πελλή η διαφήμιση της που τα 80's. Τούτοι όμως εν ήταν HiLuck, ήταν CyLux. Υποθέτω ότι το όνομαν είναι που το "Cyprus" τζαι το "Luxury". Εν εμπορούσεν να απέχει πιο πολλά που την πραγματικότηταν. Καθαρόν κάρμα μάνα μου, φως φανάριν! Πας το βαν εν γραμμένο τζαι το τηλέφωνο επικοινωνίας, το οποίον καλώ ευθύς αμέσως. Απαντά μου ένας κύριος, εξηγώ του ένα περίπου τί θέλω τζαι κλείουμεν ραντεβού για νάρτει ποτζί. Όπερ και εγένετο. Έρκεται ο κουμπάρος ο Αιμίλιος να τα πούμεν που κοντά. Ο Αιμίλιος που λες εν Αιγύπτιος ο οποίος όμως έshει χρόνια τζαι ζαμάνια που εν δακάτω, ήταν παντρεμένος τζαι με κυπραίαν. Τα ελληνικά του φαρσίν.

Διούμεν γυρόν, δείχνω του, εξηγώ του, μετρά επί τόπου τζαι σημειώνει. Οι σημειώσεις του εν στα αράπικα οπόταν εν καταλάβω τί γράφει μες το δεφτέριν του. Ομιλητικός, ευγενικότατος, έδειχνεν άνθρωπον "της δουλειάς". Τζαι για να είμαι ειλικρινής, εσυμπάθησα τον τζαι σαν άτομο.

Είπα του να μου ετοιμάσει μιαν προσφορά τζαι να μου τα γράψει αναλυτικά τζαι καθαρά κάτω, τες εργασίες, τες μετρήσεις τζαι τα κόστα. My wish was his command:



Ας κάμω τη μετάφραση (αν τζαι είναι αρκετά καθαρά τα specs):
  • Εσωτερική σκάλα, 46 τετραγωνικά μέτρα
  • Βεράντα και σκαλιά, 100 τετραγωνικά μέτρα
  • Driveway και πάρκιγκ, 101 τετραγωνικά μέτρα
  • Μικρή βεράντα, 7 τετραγωνικά


Ας ξανακάμω τη μετάφραση (αν τζαι είναι αρκετά καθαρά τα specs):
  • Εσωτερική σκάλα, 1950 ευρώ
  • Μόνωση του πάρκιγκ και των τοίχων, 450 ευρώ
  • Μόνωση του κήπου, 1000 ευρώ
  • Μόνωση των ταβανιών των βεράντων (μεν το παλεύκεις με τα αγγλικά), 350 ευρώ
  • Γκρέμισμα υφιστάμενης σκυβαλαποθήκης (παρέτα με τα αγγλικά λέμεν), 100 ευρώ
  • Νέα σκυβαλαποθήκη (to "w" που το "new" επαρεξέκλινεν της πορείας του τζι έγυρεν τζαι νάκκον), 300 ευρώ
 Αυτά είναι! Καθαρές δουλειές! Documented, όι πελλάρες!

Αναθέσαμεν την δουλειάν που λες στον Αιμίλιον.

συνεχίζεται...

16 σχόλια:

  1. θέλεις να με κάμεις με τα χάπια?!! μεν γράφεις έτσι πράματα έτσι καιρό...

    και εμείς ξεκινούμε τα κουτσοδούλια εντός λίγων βδομάδων! εμείς εκάμαμε απευθείας ανάθεση..χωρίς διαγωνισμό!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. δεν ηθελα να σε καταβαραθρώσω αλλά οι μαστόροι επεθάναν πλέον, δεν υπάρχουν. καλύτερα να τα κανεις μόνος σου, φθηνοτερα και στην πορεία θα μάθεις και τη δουλεια. οποιος και να έρθει θα τα κανει μαμμουρι και θα κλαις τα λεφτα σου.

    καλεσα εναν συστημένο κυπριο μαστρο να δει τους τοιχους μου για σοβατισμα. ήρθε με το καπριο. ρεεεεεε ακους τι σου λεω; με το καπριο. τον απερριψα πριν μπει της αυλης. τελικα ετσουζε και η τιμή του. του ειπα θα του τηλεφωνησω. νομίζω καρτερα με ακομα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γουάο! Εκάμετε καλήν έρευνα τελικά. Ακούγεται συμπαθητικός ο κος. Αιμίλιος. Ξεκάθαρες δουλειές! Έχεις και τα χειρόγραφα για απόδειξη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. δυστυχώς οι Κυπραίοι άμαν ακούσουμε κουτσοδούλια κάμνουμεν την με ελαφρά πηδηματάκια...
    (βάλω τζαι τον εαυτό μου μέσα γιατί εργάζουμαι σε συναφή κλάδο)

    πάσχουμε σε πολλά πράματα, τζαι το πρώτον εν ο επαγγελματισμός μας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καϊσι:

    Εν ειμαι καλα.... Εννα με κάμεις και μένα με τα λεξοτανιλ!
    Ηδη άρχισε η παρέλαση των μαστρων που κάμνουν πως μετρούν τζαι καταλάβουν.
    Τι έγινε μετά?????
    Εννα μας φάει η αγωνία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. katalava pia etairia les,mas evalan diafimistiko prin kanena mhna gia xtismata k xtes mas evalan oti tora kamnoun k hlektologika k udraulika.
    pantos emeis en tous exoume anagi,kamnei ki papas mou koutsodouleia,en h doulia tou.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @Rania
    Φάε μιαν πόμπα να γλυκάνεις τζαι μεν μου αγχώνεσαι! :Ρ

    @SKonte
    Δεν διαφωνούμε. Πιστεύκω τζι εγώ ότι, ό,τι μπόρεις να το κάμνεις μόνος σου. Δυστυχώς, υπάρχουν τζαι πράματα που εν μπορούμεν να τα κάμουμεν μόνοι μας. Τζιαμέ θέλεις βοήθεια

    @Patatoullis
    Ακούεται συμπαθητικός επειδή είμαστεν στο 1ο μέρος...

    @Nonis
    Η νοοτροπία τους κυπραίους στο συγκεκριμένο θέμα είναι άστα να πάνε...

    @kaisi
    Η δουλειά εγίνηκεν κουτσά-στραβά, όι ούλλη η δουλειά τζαι όι όπως εθέλαμεν ακριβώς. Κάμε καλή συμφωνία, βάρτα ούλλα κάτω γραπτώς, βάλε χρονοδιαγράμματα τζαι βάλε τζαι penalties. Αλλιώς θα τραβάς τα βυζιά σου τζαι να τα δίννεις κόμπους!

    @Ανώνυμος (20 Οκτωβρίου 2011 1:02 μ.μ.)
    Εν νομίζω να άφηκα τζαι τίποτε στη φαντασία όσον αφορά τα ονόματα των εταιριών! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. μα 4 shιλιάες μαν;; έννεν με τόσα που κτίζεις σπίτι;

    εγώ θα επήαινα με όποιον το γράψει σωστά, δλδ όχι «κουτσοδούλΕΙα».

    με το «θα επήαινα» εννοώ την ανάθεση της δουλείας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @Sike
    Έβρε μου ποιός χτίζει σπίθκια με 4 shιλιάες, να χτίσω τρίπατον :D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Επειδή και εγώ είμαι μες τούτες τις δουλειές, οι ξένοι εν οι καλύτεροι όντως! έχω και εγώ 2-3 υπάλληλους που εν αλλοδαποί και είναι οι καλύτεροι μου τεχνικοί!
    Το θέμα με τον κυπραίο εν ότι όποιος κάμνει λλίο το κτίστη θέλει να ονομάζει τον εαυτό του και εργολάβο! (βλέπε Developer) anyways, καλές δουλειές!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Τελικά δύσκολο να βρεις μάστρο. Ελπίζω να μείνεις ευχαριστημένος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @Πατάτα + ΣΜΙΛΙ ΤΩΡΑ
    Τα "κουτσοδούλια" ανήκουν στο παρελθόν! Επέρασα που τη φάση, έννεν τωρά που τα περνώ :Ρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Όταν βρεθούμε (στην Άλφαμεγα ως συνήθως τυχαία!) θα σου κάμω ποοοολλές ερωτήσεις για τα περί σπιτιού!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @Joy Tears
    ΟΚ, να πώ της κόρης μου να βάλλει τζαι το σημειωματάριο το Χάνα Μοντάνα μες τη τσέντα της να βρέθεται :Ρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Το Μέρος 2 που είναι; Είναι καιρός να συνεχίσεις τα ΤΕΧ που έχουν την ένδειξη "to be continued." :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...